Điều gì bạn không thể nhưng Nhiếp Ảnh Gia chuyên nghiệp có thể ?
Giống như bất kỳ ngành nghề chuyên nghiệp nào khác, một nhiếp ảnh gia chuyên nghiệp đã có nhiều kinh nghiệm trong làm việc với ánh sáng và có sự thấu hiểu toàn diện thiết bị kỹ thuật. Một nhiếp ảnh gia cũng đã tích lũy được một bách khoa toàn thư trực quan phong cách sáng tác và nhạy bén trong lựa chọn kỹ thuật phù hợp hoàn cảnh. Máy ảnh là công cụ quan trọng nhất của nhiếp ảnh. Họ chỉ là người cảm nhận và xử lý. Ánh sáng, ống kính, và hiệu ứng khác là công cụ các nhiếp ảnh gia sử dụng để làm cho hình ảnh thật hoàn hảo. Nhiếp ảnh có nghĩa là "vẽ bằng ánh sáng", không phải "vẽ bằng máy ảnh". Vì vậy, trong khi bất cứ ai có thể thiết lập 1 buổi chụp với hai đèn vào nó và chụp một bức ảnh, chỉ là 1 người nghiên cứu và xử lý; không phải là một người sáng tạo chuyên nghiệp, hình ảnh có thể đạt nhưng không đẹp, KHÔNG CẢM XÚC. Không chỉ vậy, một nhiếp ảnh gia chuyên nghiệp luôn rất thoải mái đối phó với những yếu tố bất kỳ, sự nhạy bén và xử lý tình huống tuyệt vời.
What can’t you do that professionals can?
Moss Bracelet by Janel Laza. 2010. Shot for exhibition promotional materials. Photography by Gurvitch Images
Like any professional, a photographer has extensive experience in working with light and it’s relationship with various materials. A photographer has also amassed a visual encyclopedia of composition styles and how they relate to different lenses. Cameras are the least important tool of photography. They are just the receivers and most are pretty good. The light, the lenses, and light modifiers (reflectors, mirrors, softboxes, grids, cutters, flags, etc.) are the transmitters and shapers of the light and they are the true tools the photographer uses to make the picture. Photography means “drawing with light”, not with camera. So while anyone can set your product up, shine two lights on it and snap a photo, only a person who has studied the effects of light in a multitude of scenarios and dealt with it in practice can really focus on elevating the key elements of your product. Not only that, a professional photographer is so comfortable dealing with these elements that they can apply greater creativity to the shot when it comes to background, props and styling.
In the end, a photographer can help you maximize the value you get out of your product in the marketplace. That value will greatly outweigh the cost of hiring them. It can be the difference of acceptance in a major art exhibition or not, the difference of being relegated to etsy and having your inbox full of requests to carry your jewelry, the difference of your product sold on your website to being sold in a major retailer, and the difference of your restaurant being busy on Saturday or every day.
So ask a photographer questions. Whether about jewelry photography, food photography, commercial product photography, or artwork documentation — ask and stop by their studio and see where they work. Judge their website. See how seriously they take their image before you let them manage yours. Don’t be afraid to ask about price and fees. And most importantly, invest in your product by investing in a professional.